Marloes in the USA

Oost West, Thuis best

Hallo lieve, lieve nederlandersss

Jaja, deze blog schrijf ik aan de eettafel in mijn huisje in Kampen. Na 6 maanden ben ik dan uit Amerika teruggekeerd. Twee weken geleden kwam ik op schiphol aan na een hele, hele lange reis. Maar laten we bij het begin beginnen haha.

2 weken voordat ik zou vertrekken naar Portland airport om daar terug te vliegen naar nederland kwam er een hele grote sneeuwstorm! In het begin leek het weinig, er was zo'n 15cm gevallen dus dat viel te overleven. Maar twee dagen later werden we sochtends wakker en was er nog zo 60cm bijgevallen! We zaten dus vast in het huis gezien de wegen ongaanbaar waren geworden, mede doordat bomen waren omgevallen omdat ze het gewicht van de sneeuw niet konden dragen . En alsof het al niet erg genoeg was viel ook na een paar uur de stroom uit. Okee, dat was ook nog wel te overleven, maar omdat het kraanwater op een put aangesloten zat die ook op elektriciteit werkte ofzo, was er ook geen stromend water!

Uiteindelijk hebben we 6 dagen zonder stroom of water gezeten. We moesten sneeuw in een grote pan smelten op de kachel zodat we water hadden om de wc door te spoelen. Ook hadden we het bad vol sneeuw zitten voor het geval de sneeuw smolt en we als nog zonder stroom zaten. Die week zaten er zo 250.000 mensen zonder stroom in ons gebied. Langzaam begon de sneeuw te smelten maar nee, de problemen waren nog niet over! Omdat alle sneeuw smolt en het door bleef regenen was er kans dat de rivier zou overstromen. Alles in onze tuin moest dus hogerop worden geplaatst en er was nog een crisismomentje dat ik misschien niet meer naar het vliegveld zou kunnen gezien de snelweg ook zou overstromen als de rivier buiten zijn oevers kwam.

Gelukkig kregen we weer stroom en uiteindelijk leek het er ook niet op of de rivier zou gaan overstromen. Mijn laatste 2 weekjes die ik had ingepland met rustig inpakken en afscheid nemen waren dus volledig omgegooid naar vooral veel stress haha. Gelukkig kon ik mijn laatste weekje nog wel 3 daagjes naar school toe om van iedereen afscheid te nemen.

Zaterdagochtend was het dan zover! Om 2 uur sochtends vertrokken we naar het vliegveld en kwamen daar om 5 uur aan. (mede doordat ik na een kwartier in de auto erachter kwam dat ik mn fototoestel was vergeten en we weer om moesten keren hehe) Afscheid nemen stelde niet zo heel veel voor en vervolgens liep ik door de douane poortjes heen! Om 6.20 vertrok mijn vlucht naar Chicago waar ik om 12 uur smiddags aankwam. Jaja, en toen was het wachten geblazen. Ik mocht me 6 uur gaan vertoeven in 1 hal van het vliegveld. Ik heb vooral de tijd doorgebracht door te slapen op de bankjes haha. Om 6 uur savonds mocht ik dan eindelijk boarden om van chicago naar Amsterdam te vliegen. Maar nee, zo snel ging het niet. Natuurlijk had ik nog 1.5 uur vertragen door een scheur in de vleugel of iets dergelijks. Gelukkig zat ik naast een leuk meisje waarmee ik gekletst heb dus de reis viel mee.

En om half 11 sochtends kwam ik dan aan op schiphol! Gelukkig waren mijn beide koffers goed aangekomen dus daar had ik gelukkig geen problemen mee. En tadaaaa, daar stond mn hele familie + vriendin te wachten met een megajoekel spandoek haha. Toen ik thuiskwam stonden daar ook de rest van mijn vriendinnen dus dat was ook erg leuk! Ik ben dan nu weer 2 weekjes in Nederland en ik vind het heer-lijk! Nog geen mómentje spijt gehad dat ik eerder naar huis ben gekomen en ik moet zeggen dat ik amerika ook niet echt mis. Over twee weekjes lekker op wintersport in oostenrijk en dan opzoek naar een baantje waar ik kan werken tot ik aan mijn studie maatschappijleer in September ga beginnen.

Ik ben ontzettend blij dat ik aan dit High school 'year' ben begonnen. Misschien is het allemaal niet zo gelopen als dat ik wou, maar daar heb ik ook weer ontzettend veel van geleerd. Het waren soms diepe dalen, en hoge bergen maar uiteindelijk heb ik het toch maar mooi gedaan, en ik zou het zo weer doen want het heeft me gemaakt tot wie ik ben.

Jullie allemaal bedankt voor het lezen van mijn blogje!

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

mam

Lieve, lieve Marloes,
Ik vind het natuurlijk heerlijk dat je weer thuis bent en ik geniet dat je zo gelukkig bent. Ik zie je weer zoals we je echt kennen en dat doet zo goed. Het avontuur is afgelopen, de herinneringen zullen blijven op iets wat je mooi gedaan hebt. Je vader en moeder zijn trots op je en we houden van je. Liefs mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active