Marloes in the USA

Oktober en Halloween

Hee!

Vandaag is het alweer 3 maanden geleden sinds ik op het vliegveld stond en afscheid nam. Augustus en september gingen voorbij en ook oktober is nu geeindigd. Oktober voor mijzelf was nogal zwaar dus hopelijk heeft november veel goeds in zich.

2 weken geleden ben ik een weekend naar Oregon (Staat onder Washington) geweest. Kristy en Troy waren 1 jaar getrouwd (wat een hele prestatie hier is als je nagaat dat de meeste mensen hier een paar keer getrouwd en gescheiden zijn. (troy is kristy's 4de man, en andersom) en daarom gingen we naar Oregon toe. Dyllen verbleef het weekend ergens anders dus we waren met zijn vieren. Vrijdag na school vertrokken we en zondagmiddag waren we weer thuis. We gingen naar Seaside, een plaatje aan de kust. Ik vond het zelf heel leuk gezien het me een beetje deed denken aan San francisco en ik vond SF echt geweldig toen ik daar twee jaar geleden was. Seaside was vooral een lange straat met 100 souvenier winkeltjes, gewoon leuk om even rond te neuzen en dan weer door naar het volgende winkeltje. Foto's staan in het album 'oktober'.

Afgelopen week is voetbal ook geeindig. Heel erg jammer gezien ik het echt leuk vond. En ik moet zeggen dat ik er ook nog best goed in was. De meeste meiden uit mijn team deden al voetbal voor 9 jaar maar opzich was ik wel op hetzelfde level. De eerste paar wedstrijden was ik verdediger, maar toen bleek dat ik daarin faalde werd ik spits, wat ik persoonlijk veel leuker vond haha. Ik heb hellaas geen goal kunnen maken, maar ag dat komt een andere keer wel. De laatste thuiswedstrijd was er Senior night. Alle seniors (laatstejaars) werden naar voren geroepen en kregen een kleine biografie over henzelf en alle andere teamleden hadden iets voor hun gekocht. Gezien ik ook een Senior ben kreeg ik ook cadeautjes. Twee meiden hadden dat geregeld en uiteindelijk ging ik naar huis met een voetbal vol met tekstjes, een kussensloop met tekst en mijn naam (verkeerd gespeld natuurlijk, heb al zo 20 versies van mijn naam gezien) gevuld met snoep, en een heerlijk fleecedeken die ik wel kan gebruiken nu het onder de 0 graden gaat in de nacht. Foto van de cadeaus staat in het album oktober. Ik ga geen sports doen in de winter gezien worstelen en basketbal hem niet wordt. En zelfs als ik het wou doen dan kon ik het niet gezien mijnn shinsplints. Heb nu al zo 7 weken scheenbeenvliesontsteking en nu voetbal over is moet ik rust houden. Desalniettemin heb ik me wel aangemeld voor een sportschool want ik wil natuurlijk niet als ene 180 wegende meid terugkomen hehe.

Wat ik al in het begin zei, oktober was voor mij niet echt spetterend. In augustus en september heb ik totaal geen last gehad van heimwee maar in oktober harstikke, en nog steeds. Ik mis nederland verschrikkelijk en het vooral het gevoel dat amerika gewoon niet mijn plek is en dat ik mijn droom wel genoeg heb verwezelijkt. De laatste weken denk ik erover na om in februari terug naar huis te keren in plaats van juni als ik me niet beter ga voelen. Maar misschien wordt het wel beter, in oktober waren er ook veel problemen met mijn nieuwe gastzus camilla uit brazilie. Ze past niet in het gezin en sinds zij er is hangt er een gefrusteerde en negatieve sfeer in huis. Maar ze verhuist hopelijk eindelijk deze week en misschien wordt het daarna beter.

Natuurlijk kan ik het belangrijkste van de maand oktober niet vergeten;HALLOWEEN. Eergisteren ben ik voor het eerst in mijn leven wezen trick and treaten. Which basically means; je gaat naar een huis toe, klopt aan de deur, zegt 'treak or treat' en je krijgt snoep. Zaterdag had ik mijn kostuum gekocht en droeg het maandag naar school. Bijna niemand was verkleed maar de meiden uit mijn vriendengroep wel dus het maakte niet uit. Savonds ging ik met mijn broertje en camilla dus langs de deuren voor gratis snoep. Soms heb je mensen die oudere kinderen geen snoep geven omdat ze vinden dat die te oud zijn, maar gelukkig was dat niet het geval. Aan het eind van de avond was ik zo 160 snoepjes rijker =D. (ja pap, ik zal goed mijn tanden poetsen). Natuurlijk heb ik ook een pompoen uitgehold. Was opzich nog wel een werkje maar voor de eerste keer zag het er niet verkeerd uit. Nogmaals; foto's van halloween staan in het album 'oktober' haha.

Ontzettend veel liefs uit Amerika!

p.s. Sorry voor de spelfoutjes (: Momenteel denk ik half engels, half nederlands en het liefst schrijf ik deze blog in die manier maar dat wil ik jullie niet aandoen (:

p.p.s Inspired by meghaninamerika.reismee.nl ben ik momenteel stukjes aan het filmen van mijn dag hier in amerika, en het plan is om dan een filmpje te monteren zodat jullie kunnen zien hoe een dag uit mijn leven is (:

Reacties

Reacties

Meghan

Lieve lieve marlooooes! Leuk verhaaltje weer! You'll get through the tough times, i did too! :) hang in there!

xx

Sylvia

Hee lieve Loes!
Mm balen dat je zo'n heimwee hebt, hoopt dat het deze maand beter gaat, en hopelijk komt er inderdaad wel een betere sfeer als camilla weg gaat.
Je maakt wel hele leuke dingen mee, erg leuk om te lezen. En het is natuurlijk wel grappig dat je treak or treat kon doen, wat we natuurlijk elk jaar wel is in een film zien.
Leuk idee om het te filmen trouwens!:)
Hou je taai!!
Dikke knuffels
Syl!

mam

Lieve Marloes, je schrijft weer een uitgebreide blog en leuk om te lezen. Focus je op de leuke dingen die je al gedaan hebt, dat kan niet iedereen zeggen! Blijf erin geloven, ook al lijkt het niet helemaal op de droom die je voor ogen had. In NL. moet je ook vrienden opbouwen in 4- 6 jaar! tijd. Kop op, dikke knuffel, liefs Mam en Pap.

Ellen

Door de verhuizing van oma en de trip naar Portugal, lees ik je verhaal nu pas. Hopelijk is Camilla nu vertrokken en wordt het weer gezellig in huis. Ik weet wel dat Angela ook zo haar moeilijke momenten had. Na de vierde maand had ze het pas echt naar haar zin en was het bijna jammer dat het na 6 maanden afgelopen was. het is natuurlijk ook een hele omslag en als dan zo iemand als Camilla de boel komt verzieken is de lol er gauw vanaf. Maar nu weer vooruit en genieten wat de komende maanden je gaan brengen. Dikke knuffel Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active