Marloes in the USA

Every week is Spirit week!

Heee lieve mensen in Nederland,

Er is alweer een week voorbij gevlogen! Deze week was een speciale week. Het was namelijk Spirit week! Spirit week is een concept dat op de meeste amerikaanse scholen wordt gedaan. Spirit week is meestal in de eerste maand van school en is bedoelt om de spirit van de school op te peppen. Elke dag is een bepaalde dag en je behoort je dan op die manier te kleden. Op onze school was het

Maandag = Color wars Dinsdag= Ducktape-dag Woensdag= Patriotische-dag Donderdag= Rockstar-dag Vrijdag= Rood/Zwart-dag

Maandag was dus color wars. Dit betekende dat alle 1ste jaars paars moesten dragen, de 2e jaars blauw, de 3ejaars groen en de 4ejaars tie-dye. (tie-dye is zo shirt met alle kleuren). Ikzelf had geen tie-dye shirt dus die had ik snel de zaterdag daarvoor voor 40cent gekocht op een yardsale (een yardsale/garagesale is zeg maar dat mensen al hun troep in hun tuin/garage plunderen en andere mensen komen langs om die troep te kopen. Heel populair hier. )

Dinsdag was ducktape day en dat betekende dat je jezelf leuk in de zilverkleurige tape mocht verpakken. Ik had heel enthousiast mijn zwarte blazer ge-ducktaped, en het zag er nog best leuk uit maar helaas blijkt nu dat ik mn blazer zeer waarschijnlijk geruineerd heb aangezien je nog steeds strepen ziet waar de ducktape zat. Woensdag was patriotic day! Dit betekende dat je blauw/rood/wit moest dragen; de kleuren van de amerikanse vlag. Maar ey, sinds ik geen amerikaan ben had ik op een andere yardsale een oranje top voor 50 cent gekocht. Op die top heb ik vervolgens 100% dutch op de voorkant en Proud to be Dutch op de achterkant geschreven.

Donderdag was rockstar dag en die heb ik overgeslagen omdat ik geen rockstar kleren had haha. En vrijdag was rood-zwart dag. Rood en zwart zijn de kleuren van de school. (Vrijdag is trouwens altijd rood en zwart dag.) Dus dit was weer een keertje een andere week. Ik vond het zelf wel leuk. Had het liefst een pyjama dag gehad maar helaas haha. Niet iedereen deed eraan mee, de meeste leerlingen droegen gewoon hun normale kleren dus dat vond ik wel jammer. In ieder geval, foto's volgen!

Mijn nieuwe braziliaanse zus leeft nu een week bij ons in huis en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van haar vind. Ze praat best slecht engels en daardoor kan je niet echt een gesprek met haar voeren omdat 1)zij, jou niet verstaat. 2)als ze je verstaat, dan versta jij haar niet. Maar ze is wel aardig, tot je met haar gaat shoppen haha. We moesten schoolspullen en nog paar andere dingen kopen en echt, ALLES wat ze kocht was roze. Echt álles. Van pen tot map. En zo wou ze perse roze gymschoenen en een roze sportshirt. Nou, degene die mij kennen weten dat roze nou niet echt bepaald mijn lievelingskleur is dus al snel doopte mijn moeder en ik haar roze-obsessie tot 'the pink issue' afgekort PI haha. En verder was mijn vooroordeel over tekorte rokjes en te korte shirtjes niet helemaal 100% mis.

Verder gaat alles super hier. Ik heb eindelijk 10 voetbaltrainingen erop zitten, wat betekend dat ik dinsdag mijn allereerste voetbalwedstrijd heb. Mn hele familie komt kijken + nog paar andere mensen, dus er ligt tótaal geen druk op me *kuch*.

Gisteren had ik Homecoming! Homecoming is zeg maar hetzelfde als ons gala op school rond kerst. (alleen hier hebben ze 3 gala's. Homecoming, winterball en Prom (eerste 2 draag je korte jurken, op prom draag je een lange jurk). Ik had me al mentaal voorbereid omdat ik al van diverse nederlandse én amerikaanse mensen had gehoord dat amerikaanse jongeren nou niet echt heel netjes dansen. Maar dat viel harstikke mee! Haha ik denk persoonlijk dat wij nederlanders er meer oplos dansen dan die amerikanen. Ik vond het wel weer leuk om even weer lekker een avondje te dansen (:

Morgen begint mijn derde schoolweek en stiekem ben ik wel blij dat ik deze week weer gewoon normale kleren kan dragen haha.

Liefs, Marloes

p.s. Foto's van Spirit week en Homecoming staan hier in het album September of op Hyves!

Reacties

Reacties

Angela

Hoe vet, een spirit week met allemaal kleding die je aan moet. Wel jammer dat niet iedereen meedeed. Maar wel gedoe ook heej, als je de kleding nog niet hebt. Ach, het vraagt iets van je creativiteit! Nog steeds naar je zin daar??

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active