Marloes in the USA

First days of school

Hee!

De tijd vliegt hier. Ik geloof bijna niet dat ik al een maand bij mijn gastgezin woon.Alles gaat nog steeds goed, mijn gastmoeder is heel aardig en mijn broertje is adorable. In iedergeval, afgelopen woensdag had ik mijn eerste schooldag! Het was een hoop gedoe omdat het voor lange tijd onduidelijk was naar welke high school ik nou zou gaan. Hierdoor miste ik de officieele eerste schooldag maar dat was blijkbaar no big deal.

School begint hier om 8.20 maar ik ga de deur uit om 7.15 aangezien Troy dan naar zijn werk gaat en hij mij afzet bij de jongen die mij naar school brengt. En als ik de schoolbus neem ga ik om 7 uur de deur uit aangezien die om 7.15 vertrekt. Dus dat is fijn elke dag om 6 uur opstaan (:

In ieder geval, ik moest bij de counselor mijn vakken kiezen. Zij was echt een ***** haha.Volgens mij hield ze heel veel van science klassen want ze probeerde me eerst in wiskunde te krijgen, waarmee ik akkoord ging, daarna vroeg ze of ik scheikunde wou ( ehmm..no not really) en toen of ik misschien iets voelde voor natuurkunde (no thank you. ) In ieder geval mijn rooster ziet er nu zo uit

8.25 - 9.15 - Pottery

9.19 - 10.09 - English

10.13 - 11.03 - Weight training

11.03 - 11.33 - Lunch

11.33 - 12.23 - Biology

12.27 - 1.17 - CWP

1.21 - 2.11 - Horticulture

2.15 - 3.05 - World history

Geen idee waarom ze hier met van die rare tijdschema's werken maar ag de klokken staan precies goed afgesteld haha. Als de secondewijzer de 12 raakt, gaat de bel. Anyways, Pottery is zeg maar potten bakken. Nouja niet echt potten bakken, het is meer met klei werken. English is gewoon engels. Weight training is gewicht heffen. Je gaat naar een ruimte waar allemaal apparaten staan om gewichten te heffen. Nogal dom maar ag haha. CWP is soort maatschappijleer. De mensen in die klas zijn echt dom. Like we kregen een test en vragen als 'hoeveel staten heeft amerika?' konden ze niet beantwoorden. Horticulture is kort gezegd; planten. Je leert over planten. Pretty boring maar ik kon niks anders kiezen en het schijnt makkelijk te zijn. En world history is gewoon wereld geschiedenis.

De mensen op school zijn wel aardig. Iedereen praat gewoon tegen me etc. Vorig jaar hadden ze 11 exchange students dus ze zijn wel geintreseerd enzo maar niet heel heel erg omdat ze er wel bekend mee zijn. Owh en meestal krijg ik een 'geen idee waar dat is'-blik als ik vertel dat ik uit 'the netherlands' kom. Meestal mompel ik dan 'you know, its in europe....amsterdam..' erachter aan haha. Heb al heel vaak ruzie met mijn kluisje gehad. Jeez die dingen zijn echt onhandig. Iedereen hier slaat daarom ook gewoon tegen ze kluis om hem open te krijgen ipv de draaisleutel te gebruiken.

Ik voetbal ook nu. En omg dat is zo zwaar haha .Voetbaltraining is elke dag van 16.30 tot 18.40. Dat is nogal lelijk aangezien school uit is om 3 uur en ik dus zo 1.5 uur moet wachten (ik kan ook niet snel naar huis aangezien dat 20 minuten rijden is). Dus ik ben van huis van 7 uur sochtends tot 7 uur savonds wat behoorlijk lang is. Op dinsdag en donderdag hebben we een voetbalwedstrijd ipv voetbaltraining. Op donderdag spelen we meestal in een andere stad. Soms spelen ze uit tegen Forks (mensen die twilight lezen; ja inderdaad; dat dorpje) en dat is zo 4.5 uur rijden! Je komt dan pas om 2 uur sochtends thuis en je mag alleen je eerste klas skippen. En het domme is dat ik voorlopig nog geen wedstrijden mag spelen, aangezien je 10 trainingen moet hebben gehad tot je mee mag doen en tot nu toe heb ik 1 training gehad haha. Dus rij ik 4.5 uur om vervolgens op de bank te zitten what kinda sucks.

Anyways, bijna het belangrijkste van de week; Mijn gastgezin en ik hebben besloten om nog een student in huis te halen. Niet voor een heel jaar maar als een arrival family. Dat betekend dat ze bij ons blijft tot ze een vast gastgezin heeft gevonden. Dit kan 2 weken duren maar ook 2 maanden. Het goede daarvan is dat als blijkt dat ze wel een ****wijf is dat ze na 2 maanden weer weggaat haha. En als ze wel heel aardig is dan kan ze misschien het hele jaar blijven. Ze komt uit brazillie en ze lijkt kinda op zo meisje die te korte rokjes draagt en te diepe decollete shirtjes maar misschien valt dat wel mee haha. Aanstaande zaterdag gaan we haar ophalen van het vliegtuig dus ik ben benieuwd. Ik zou eerst mijn kamer voor een korte tijd met haar moeten delen. En mijn kamer is al klein voor 1 persoon laat staan voor 2. Dus toen hebben we besloten om nog een kamer te maken. Het huis is nu nog kleiner maar ag haha. Die nieuwe kamer is ietsjepietsje groter en dat word mijn nieuwe kamer. Het leuke daarvan is dat die muren wél geschilderd mogen worden dus ik ga druk aan de slag met verf haha.

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

mama

je schrijft uitgebreide blogs hoor, erg leuk om te lezen.
Hopelijk kan je snel je draai vinden in de vakken.
Ik vind het super hoe je het tot nu toe doet en hopelijk is de nieuwe student een gezellige huisgenoot.
een dikke knuffel van mam en pap.

Ellen

ha die Marloes, leuk om te lezen hoe het verder met je gaat. Zo te horen ben jij de slimste, niet verkeerd toch?
Je maakt wel lange dagen hoor, maar gelukig zit daar ook meteen je ontspanning in. Het gaat er wel anders aan toe dan in Nederland, maar daar ging je ook voor.

liefs Ellen

Niels

'De mensen in die klas zijn echt dom. Like we kregen een test en vragen als 'hoeveel staten heeft amerika?" konden ze niet beantwoorden.'

En toen was jij zo van 'Fifty, DUH' en je classmates waren zo van '>>'.

'..amsterdam..'

Uiteraard. *zucht*

'Soms spelen ze uit tegen Forks (mensen die twilight lezen; ja inderdaad; dat dorpje)'

Wee degene die nu 'Oh, die! Echt?' reageert.

Anyways! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, zusje. Echt.

Miriam Vissers

Marloes Pottery off all subjects, dat doet me deugd natuurlijk :) had ik niet achter je gezocht!!!Je stukjes zijn al lekker doorspekt met Engelse pardon Amerikaanse kreten. Ik ben wellicht net zo dom als die amerikanen waar je tussen zit want ik kan maar niet verzinnen waar ***** voor staat. Erg leuk om je blog te volgen. Veel succes met schilderen van je nieuwe kamer en al die prachtige vakken. Ik blijf benieuwd naar je belevenissen.
groetjes miriam Vissers

Houwie

Hoi marloes,

kreeg deze link van je lieve broertje Niels. Leuk hoor om zo jou een beetje te volgen in de states. Goed dat je wel biology hebt gekozen:-)) Nou eht allerbeste en veel succes. Geniet ervan!

gr. Houwie

p.s. Miriam, ***** betekent meestal een niet zo heel net woord:-))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active