Marloes in the USA

First week in America!

Hello there!

Het is alweer 11 dagen geleden dat ik op schiphol stond en afscheid nam van mijn familie. En in die11 dagen is er al best wat gebeurt.Ik moet zeggen dat de eerste week sneller voorbij is gegaan dat ik dacht dat hij voorbij zou gaan. Ik ben inmiddels wel wat aan mijn kleine huisje gewend. Ik denk dat als ik terug kom naar nederland mijn huis daar echt een hele grote villa vind haha.

Kristy hoefde afgelopen week niet te werken, dus ik ben zowat elke dag wel op pad geweest. Even langs die, en dan weer langs die, en dan die weer even zien. Ook ben ik echt al tig keer in de walmart geweest,voornamelijk om mijn telefoon te regelen, maar goed.

Gisteren, zaterdag, gingen we naar een heel groot race event. Daar racen kinderen, jongeren en ouderen op een quad of motor. In het midden is zo'n ovaal waar ze racen en daaromheen staan heel veel tentjes,campers en auto's van de mensen die komen. Iedereen zet zijn klapstoeltje buiten en gaat zitten kijken. De neef van Troy (gastvader) racede ook mee en daar kwamen we voor. We waren daar om half 4 smiddags en vertrokken pas weer om half 12 s'nachts. Ik vond het zelf wel leuk om te kijken, hoewel ik wel telkens bijna een hartaanval kreeg als iemand weer bijna uit de bocht vloog. Er zaten zelfs kindertjes van 5 jaar op zo quad! Echt crazy haha. Er waren wel een paar ongelukken gebeurt en op het laatst vlogen er 4 motoren uit de bocht waarna een jongen van +/- 16 met de ambulance moest worden weggevoerd.

Aankomende week moet ik naar mijn school toe om mijn vakken te kiezen en andere dingen te regelen. Heb tot nu toe nog maar 1 jongen leren kennen die ook naar mijn school gaat. Ik vind het soms wel jammer dat ik geen broer/zus van dezelfde leeftijd heb zodat ik hun vrienden ontmoet. Ik hoopo dat ik de komende 2 weken nog een paar andere jongeren ontmoet zodat ik niet straks op mijn eerste schooldag lonely in de kantine zit hahah.

Voor de rest gaat alles prima hier. Ze eten hier warm smiddags en savonds, waar ik soms nog wel even aan moet wennen. Tot nu toe alles opgegeten wat op mijn bord terecht kwam (wat eerder vies dan lekker was) , dus mam, je kant trots op me zijn haha. Ze hebben hier dus ook overal drive-thru's. Kristy gaat meestal, als ze met de auto ergens naartoe moet, even door een koffie-drive thru waar ze haar dagelijkse espresso haalt. Kinda weird.

Owh en ze vinden het hier ook heel raar dat je mag drinken op je 16de en rijden op je 18de. Tegen iedereen die kristy tegen komt verteld ze dat, waarna al snel de reactie volgt van 'omg really? thats weird!'. Ik had gisteren een gesprek met Troy over het feit dat je wapens mag houden in amerika.Hij zei dat er goede en slechte dingen over te denken waren. En toen zei hij letterlijk 'nouja een goed ding is dat als andere grote landen zoals rusland ons gaan aanvallen, dan hebben wij tenminste wapens thuis'. haha ik zat echt van 'gosh are you kidding me?' Domste wat ik tot nu toe heb gehoord haha.

Ze hebben hier ook van die buitenbioscopen, waar je met de auto ingaat en dan naar een beeldscherm buiten kijkt. Zo drive-inn bioscoop. Kristy heeft gezegd dat we daar deze week heen gaan, dus ik ben benieuwd. De familie-reunie, waar ik in eerste instantie 3 weken eerder hierheen kwam, gaat niet meer door. Troy's dochter heeft namelijk haar bruiloft dat weekend en daar gaan we nu heen. Ag ik vind alles best haha.

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

Selina

Klinkt allemaal heel leuk Marloes! Inderdaad, al die drive-thru's, zelfs de starbucks heeft die! Mijn buurman liet mij zijn wapens etc. zien en dan denk ik echt zo van, waarom vinden jullie allemaal raar dat we op onze 16e mogen drinken/roken terwijl 9 van de 10 Amerikanen wapens in huis heeft.. Maar verder, have fun!! Ik lees wel weer wat je allemaal meemaakt! En misschien kunnen we een keertje skypen? XXX

Ellen

lieve Marloes,

leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Het is wel wat anders dan je gewend bent, maar dat is juist de fun ervan, toch? Wat voor eten word je voorgeschoteld? Een bruiloft lijkt me gezelliger dan een reunie. Is dat een dochter uit en eerder huwelijk?
Have fun, liefs Ellen

Niels

Zo('n) ovaal/quad, oudere mensen, of ouderen. Gramatica marloes, gramatica! :p

Het grootste struikelblok met wapens in Amerika is dat zo'n beetje iedereen nu een wapen heeft, en het dus onverstandig zou zijn als jij de jouwe weglegt. Een soort vicieuze cirkel/neerwaartse spiraal, zeg maar.

'zodat ik niet straks op mijn eerste schooldag lonely in de kantine zit hahah.'

Be prepared.

Ik wacht met smart op je volgende serie avonturen!

Jelle

OMG Drive-Thru's i love that, alleen heb ik geen auto daar, mhhh... dat is niet handig. Mag je er ook door met je fiets? Haha, joking. Maar dat quad rijden zit daar wel in de familie, misschien moet jij ook eens mee doen aan een wedstrijd, (wel laten filmen!) Het is dus wel een klein beetje rustig kwa vrienden? Ach dat komt wel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active