Marloes in the USA

Welcome home; Nyc en gastgezin

Hee!

Daar zit ik dan; in de verenigde staten. Woensdag vertrok ik naar New york. Om 8 uur moesten we op schiphol zijn om vervolgens om 11 uur te vliegen. Het duurde zo anderhalf uur voordat we konden inchecken dus dat was even wachten. Vervolgens vertrokken we pas om 12 uur met het vliegtuig naar Chigago. Opzich viel de 8 uur vliegen wel mee; had niet echt het gevoel dat het zolang was. Op chicago moesten we nog zo 1.5 uur wachten en toen vlogen we door naar New york. We ongeveer rond 8 uur aan in het hotel. ( 2 uur snachts in NL). Ondertussen was ik doodop, misselijk en had ik migraine gekregen dus ik wou zo snel mogelijk mijn bedje opzoeken. Uiteindelijk lagen we om 11 uur (5 uur in NL) erin om vervolgen weer om 7 uur op te staan.

Eerste dag NY zijn we naar central park, 5th avenue, brooklyn brigde en top of the rock geweest. Dat laatste vond ik persoonlijk het leukste. Het is het 1na grootste gebouw in new york en vanaf het dak kun je over new york uitkijken. De tweede dag zijn we eerst naar het statue of liberty geweest, en vervolgens naar st. pauls chapel. Dat kleine kerkje? stond vlak naast de twin towers en heeft geen enkele schade ondervonden toen de twin towers instortte. Hier kwamen hulpverleners etc. uitrusten. In de chapel stonden nu allemaal herrineringen aan de slachtoffers; allemaal foto's enzo. Vond het zelf wel indrukwekkend maar helaas waren we er maar 10 minuten.

Vervolgens gingen we naar Coney island. Dat is zeg maar een boulevard met een klein actractiepark erop en een strand. Coney island ligt beetje in de achterstandwijk. Daar zijn we zo twee uur gebleven en zijn toen naar het Hard Rock cafe geweest om daar te eten. Daarna hadden we tot 10 uur om time square te bewonderen en te shoppen. En toen zaten de twee dagen New york er alweer op! Uiteindelijk lagen we om 2 uur in ons bed en we moesten om 4 uur er weer uit omdat we om 7 uur moesten vliegen. Ik vloog eerst naar Denver om vervolgens daar over te stappen naar Portland. Alles ging gewoon goed, en geen vertragingen gelukkig.

En daar stond ik dan; op het vliegveld van Portland waar mijn gastgezin me op stond te wachten. Ik kon ze eerst niet vinden dus liep ik gewoon naar het bagage ophalen. Ik stond daar te wachten op mn koffer en werd toen op mijn schouder getikt. Achter mij stond mijn hostmom; Kristy! Vervolgens kwamen ook troy en dyllen eraan en konden we vertrekken. Het was nog 1.5 uur rijden naar Rochester en in die tijd heb ik vooral naar buiten gekeken naar het mooie landschap. Het lijkt hier een beetje op Oostenrijk alleen dan groener haha. (voor de mensen die de films van twiligt hebben gezien; zo ziet het er echt uit haha).

We kwamen toen aan in Rochester en ik zou voor het eerst het huis zien. Ik dacht dat ze in een 2verdieping huis woonden maar dat was dus niet zo. We reden namelijk naar een soort bungelow wat een huis moest voorstellen. Dat was dus wel even slikken omdat het in het eerste opzicht er echt niet uitzag. Het was erg rommelig en ik had echt zoiets van o.m.g. Gelukkig werd er meteen een beetje opgeruimd en ziet het er nu iets beter uit. Voor het huis hebben ze een heel groot stuk weiland wat hun grond is. Hier rijden ze hun quads enzo. Het huis is echt heel slecht geisoleerd waardoor het eingelijk non-stop koud is. Volgens mij ga ik straks doodvriezen in de winter haha.

Gisteren heb ik voor het eerst op een Quad gezetten. Troy en kristy hebben er zo stuk of 6. Nouja het werd niet zo succes omdat ik uiteindelijk in de doornstruiken belandde haha. Maar de tweede keer ging het al beter (: Ik vraag me wel een beetje af hoe ik die 3 weken tot mijn school begint ga 'overleven'. Er is hier namelijk niet zo heel veel te doen. Maar ag, dat moet wel goedkomen. Ohja; mijn gastgezin kijkt ook geen tv. Ze kijken eigenlijk alleen maar films, en daar hebben ze dan ook een stuk of 150 van ofzo. Dus dat wordt heeeeel veel films kijken dit jaar. (en dan moet ik maar mijn series gewoon downloaden en op mijn laptopje kijken haha)

Ik zet mijn foto's op deze blog en op hyves. Op hyves staan er iets meer omdat ik hier een limiet heb van 400 foto's. Dus de mensen die hyves hebben kunnen op www.marloes-1994.hyves.nl kijken (:

Liefs, Marloes

p.s. Alvast sorry voor alle spelfouten die erin zitten, ik heb geen tijd gehad om het na te checken haha

Reacties

Reacties

vader

Alles is wennen (het één wat meer dan het ander) in het begin, maar straks ga je het allemaal waarderen.

Liefs Pap en Mam

Jules

Klinkt super allemaal Marloes! Volgende story verwacht ik in het Amerikaans-Engels. xx

Rian

Hoi Marloes,

Ben inmiddels ook fan van je verhalen uit the USA!!!
Hoop dat je snel kan wennen aan alle veranderingen.
Vanmorgen je ouders uitgezwaaid...opweg naar?????
Heel veel succes uit een herfstig Kampen, Rian

Angela

Jeeeeeej, je bent aangekomen. Ik ben blij dat je er bent en dat alles goed gegaan is! Dat zal wel even slikken zijn ja. Dat had ik ook een beetje toen ik mijn studentenhuis voor het eerst instapte (mijn kamer was meteen top, mijn studentenhuis echt even wennen) maar heb een beetje opgeruimd en nu langzamerhand is het gewoon THUIS! Verveling komt goed hoor, straks dan weet je niet eens meer wat dat is!
Liefs Angela

Suus

Enn of ik weet hoe het er in Twilight uitziet, Jaloersss:p hahaha!
Veel plezier, ik spreek je vast nog wel via FB;)
XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active