Marloes in the USA

Nog twee nachtjes slapen!

Hee!

De grote dag is bijna aangebroken! Overmorgen vertrek ik namelijk naar het mooie New York! Mijn vorige blog was alweer anderhalf maand geleden en in die tijd is er best wel veel gebeurt.

Allereerst heb ik mijn visum binnen (niet geheel onbelangrijk). Dat was nog een dikke ramp voor ik hem eindelijk had. Ik moest om half 11 bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam zijn. Mijn vader en ik vertrokken ruim van tevoren zodat we mooi op tijd kwamen. Dachten we. We hadden namelijk niet rekening gehouden met een file van 11 kilometer. Dus toen stonden we daar in de file, terwijl half 11 steeds dichterbij kwam. Uiteindelijk rende ik pas om 11 uur naar het consulaat toe. Ik zag al helemaal voor me dat ik niet meer naar binnen kon aangezien mijn afspraak van half 11 verlopen was. Maar niks aan het handje! Ik kon gewoon aansluiten bij de groep (die wel gewoon op tijd was) en kon uiteindelijk, net als hun, om half 12 het gebouw weer uitwandelen. 4 dagen later kreeg ik mijn paspoort teruggestuurd, waar vanaf nu een mooi papiertje inzit met 'visa' erop.

In die anderhalve maand heb ik ook al vaker met Kristy (hostmom) geskyped en gemaild. Ze komt over als een hele aardige, jonge vrouw dus dat moet goed komen! Dyllen (hostbroertje) werd 22 juli 7 jaar dus toen heb ik een verjaardagskaartje naar Amerika opgestuurd. Troy (hostdad) en Kristy bezitten zo 6 quads, dus deze dame gaat quad rijden aankomend jaar! haha Ze houden ook erg van kamperen dus ik zal denk ik nog heel wat dagen in een tentje slapen. Ag, ik vind alles best zolang het maar leuk is haha. Ik zal even een paar foto's posten van kristy, troy en dyllen! Kunnen jullie ook meteen zien bij wie ik 11 maanden ga leven!

Overmorgen vertrek ik dus. Na een heel jaar vol aanmeldingspakketen, interviews, bijeenkomsten en uitjes is het dan eindelijk zover! Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik me mocht aanmelden voor het programma, en nu vertrek ik al gewoon! Ik heb vandaag mijn koffer ingepakt en dat ging gepaard met bloed, zweet en tranen. (nouja, geen bloed, maar het gaat om het idee).Uiteindelijk is mijn koffer zo goed als klaar en ik zit nu op 19 á 20 kilo dus dat is perfect.

Nog twee nachtjes slapen in mijn eigen bedje en dan moet ik al het bekende omruilen voor het onbekende! Maar eerst maar Schiphol en de verdere vlucht zien te overleven. Ik vlieg woensdag dus met Travel active, en nog zo stuk of 17 andere meiden en jongens die ook een jaar high school gaan doen, naar New york. Met hun ga ik woensdag en donderdag NY doorcrossen en zaterdag mag ik weer in het vliegtuig stappen. Ik vlieg dan van New york naar Denver, en vanuit Denver vlieg ik weer door naar Portland waar ik word opgehaald door mijn gastgezin.

Komende tijd zullen er vast wel flink wat blogs verschijnen, maar dat moet ook wel want ik moet jullie natuurlijk allemaal op de hoogte houden van mijn avontuurtje haha. Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle lieve woorden, cadeautjes, smsjes en emails.

Goodbye Nederland en ik zie iedereen weer over 11 maandjes (:

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

Jens

Marloes ik wens je heel veel plezier in Amerika! ik hoop dat je het echt naar je zin gaat hebben en allemaal nieuwe mensen mag ontmoeten!
ik ga je blog goed bijhouden, dan weet ik wat jij daar allemaal uitspookt :P!

Heeeeeel veeeeel plezier,
Liefs Jens

Suzan

Ooooh nog maar 1,5 dagje en dan ga je er vandoor voor een jaar!! Het komt nu wel heel dichtbij...:(

Elke

Hey Marloes! Ik weet niet of ik je nog zie.. Ik hoop het wel. Maar ik ga je echt super missen! En je moet alle woorden die we tegen je gezegd hebben op de eindexamenparty onthouden!
Je blog zal bijna mijn startpagina zijn ^^ ben echt benieuwd hoe je het er gaat hebben.

Als ik je niet meer zie super veel plezier en je hebt het er vast naar je zin! Hou ons op de hoogte :)

Heel veel kusjes en we gaan je echt heel erg missen!!

Remco

Heel veel plezier en succes!

Ellen

Heb je nog iets leuks op het progamma staan voor je laatste dag of blijf je nog even van thuis genieten?
Een hele goede vlucht en alvast veel plezier in New York. Ben benieuwd naar foto's en verhalen.
dikke knuffel, Ellen

Michelle Wiltjer

Nu zit je er echt, geniet nog even van NYC! en hopelijk heb je een fijn welkom bij je hostfamily

Hanneke

Hoi Marloes, Wat een onderneming maar wel allemaal hartstikke leuk en spannend wat je gaat doen. Via je vader heb ik je blog dus kan ik het vanuit Odijk ook volgend. Als je dit leest ben je al aangekomen bij dje hostfamily. Ik hoop voor je dat het super gezellige mensen zijn en dat je je draai er snel vindt. Liefs Hanneke

Miriam Vissers

Leuk om te zien wat je nu allemaal al meegemaakt hebt. Superleuke groep heb je volgens mij, veel meiden gaat dat goed?
Had je eerst een introductie in New York of begrijp ik dat verkeerd! Is je host family ook in New York?
Geweldig om te zien dat je zo geniet. Fijne tijd daar
Miriam Vissers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active