Marloes in the USA

Nog 45 dagen!

Hee!

Nou, de titel zegt het al; nog maar 45 dagen! Dat zijn 1080 uren, 64800 minuten of 3888000 seconden. Mijn vlucht is geboekt op woensdag 3 augustus. Om kwart over 7 (!) word ik op Schiphol verwacht en om kwart over 11 vertrek mijn vliegtuigje de lucht in. Donderdag en vrijdag stap ik, met andere jongens en meiden die ook met Travel active (TA) gaan, heel New York door. Geen tijd voor een jetlag dus want alles moet worden bezichtigd in 2 dagen (en ik wil natuurlijk ook de winkel forever21 plunderen dus daar heb ik ook nog tijd voor nodig ;p) Zaterdag ochtend mag ik vroeg (lees: 2/3 uur) uit me bed komen om zelf door te vliegen naar mijn gastgezin! Ik weet nog niet hoe die vlucht zal zijn. Waarschijnlijk moet ik wel overstappen... ik heb daar nu al nachtmerries over (lees: bagage kwijt, vertraging, verkeerde gate, verkeerd vliegtuig...) Ik hoop dus met heel mijn hart dat iemand anders ook naar Portland airport moet en ik dus met diegene kan reizen. Waarschijnlijk ben ik pas niet meer ongerust als ik heelhuids in Rochester zelf zit haha.

Donderdag heb ik het nieuws gekregen dat ik GESLAAGD ben! Dat was eigenlijk niet zo verassing maar toch...Mijn amerika avontuur kan dus door niks (nouja, bijna niks) meer worden tegengehouden! Afgelopen zaterdag, 18 juni, heb ik een informatiebijeenkomst gehad van TA. Niet echt heel vernieuwde informatie gehoord maar toch wel leuk om iedereen te zien die ook naar amerika gaat. Verder heb ik een rugzak gekregen met een tshirt die ik aan moet tijdens de vlucht, en nog het boek 'Amerikanen zijn niet gek' van Charles groenhuijzen. Toch leuk om te lezen hoe het doen en denken van amerikanen is.

Nouja, nog 45 dagen dus, en in die 45 dagen moet nog heeeeel wat gebeuren! 30 juni mag ik naar Amsterdam om me visum op te halen. Daarvoor moet je van tevoren een hele waslijst met vragen invullen op internet. Natuurlijk wou dat bij mij weer niet lukken. Nadat ik die lijst zo 18x heb ingevuld (en ik ondertussen weetikveel hoeveel uur verder was) kon ik hem eindelijk wél uitprinten. Die papieren moet ik allemaal meenemen naar het consulaat samen met me paspoort e.d. Als het goed is heb ik dus over anderhalf week me visum binnen!

Met mijn gastgezin gaat het goed! Ik heb eergisteren voor het eerst geskyped met Kristy. Was erg leuk om haar even 'in het echt' te zien. Ze zijn niet meer opzoek naar een 2e student, alleen als iemand in de problemen komt met zn eigen gastgezin, en die moet worden overgeplaatst, dan willen ze diegene wel in hun huis nemen. Dus zoals het er nu uitziet hoef ik geen slaapkamer met iemand te delen. Ik kom in ieder geval weer een beetje uit mn amerika-dipje. Ik was toch minder enthousiast over het hele gebeuren geworden toen ik haast geen contact had met mijn eerste gastgezin, en toen die ook nog eens werd gecanceld zag ik het al helemaal even niet meer zitten. Maar ik krijg er nu steeds meer zin in!

Nog 45 dagen tot ik naar amerika vertrek, en dus ook nog maar 45 dagen hier in nederland! In die 45 dagen wil ik nog een afscheisparty geven, moet ik mn koffer inpakken (help) en wil ik zoveel mogelijk doen. Gelukkkig heb ik vakantie en heb ik ruim de tijd voor alle dingen. Dus op naar 3 augustus (:

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

Meghan

wow nog maar 45 dagen ? Het lijkt gisteren dat we aan het aftellen waren voor 11 september! weird!

mama Lucie

Nog 45 dg, maar je moeder gaat ook aftellen en is huiverig op het moment van vertrek! Wat zal ons te wachten staan?? Gelukkig gaan we snel daarna ook op vakantie, dus dan hebben we het nog niet zo in de gaten. In ieder geval niet te zenuwachtig zijn voor vertrek, we helpen je zoveel we kunnen. Liefs, mam.

Sylvia

Heel veel plezier alvast!
- je kent me niet, maar ik heb afgelopen jaar mensen gevolgd die hetzelfde al hebben gedaan en ga nu weer mensen volgen die naar amerika gaan. Dit doe ik omdat ik zelf ook een jaar buitenland wil doen en zo lees ik hoe alles in elkaar zit enzo (a)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active