Marloes in the USA

Nieuw gastgezin gevonden!

Hee!

Er is weer goed nieuws binnengekomen! Ik heb namelijk een nieuw gastgezin gevonden (: 9 mei werd ik door Travel active opgebeld dat er een nieuw gastgezin was gevonden maar dat dat gastgezin graag een double placement wou. Een double placement houd in dat een gastgezin 2 buitenlandse studenten in huis neemt in plaats van 1. Ik moest eerst toestemming geven voor zo double placement en dan zou ik meer over me gezin te weten te krijgen.

Ik heb meteen toestemming geven voor zo'n double placement want het lijkt mij alleen maar leuker! Nog een andere cultuur leren kennen, iemand van dezelfde leeftijd in huis, en iemand die precies in dezelfde situatie zit als jij. Een dag later werd ik weer gebeld en kreeg ik meer informatie. Ik kom nog steeds in hetzelfde plaatsje en ga ook nog steeds naar dezelfde school. Dus het plaatsje Rochester (WA) en Tenino high school. Ik kom bij een een vader (Troy), moeder (Kristy) en hun zoontje (Dyllen). Troy heeft ook nog een dochter van 11 uit een andere relatie en die komt om het weekend thuis.

De double placement zou zijn met een Duits meisje. Echter heeft zij geen toestemming gegeven voor een double placement en daarom gaan Troy en Kristy opzoek naar een andere 2e student. Het duitse meisje heeft geen toestemming gegeven omdat ze geen kamer wil, of kan, delen. Nouja ik vind het ook wel balen dat ik een kamer moet delen maar het is nou eenmaal niet anders. Is ook weer een keer iets anders :P

Ik heb op dit moment nog niet echt contact gehad met Kristy en Troy wat wel jammer is. Kristy zei in een mailtje wel dat we een keer konden skypen dus ik hoop dat dat snel gebeurt ;p. Wel heb ik veel contact met dat Duitse meisje. Zij moet nu dus opzoek naar een nieuw gastgezin en hopelijk vind ze er ook eentje dicht in de buurt van de Tenino high school zodat ze nog wel steeds naar die school kan gaan. Ze is heel aardig dus ik vind het wel jammer dat ze mijn hostsister niet wordt.

Ik heb dus al 2 weken een nieuw gastgezin maar ik was even vergeten om een bericht hier te plaatsen *schaam schaam* haha. Ik zit op het moment druk te leren voor mn examens! Tot nu toe heb ik Nederlands, Biologie, Duits en Engels gehad, en voor die vakken ben ik al geslaagd (: Morgen,maandag, heb ik geschiedenis en daarna heb ik nog een wiskunde en economie examen. In economie en wiskunde ben ik het slechtst, dus ze hebben weer het leukste voor het laatste bewaard (not) Maar ag, het ziet er naaruit dat ik gewooon ga slagen en volgend jaar lekker in Amerika zit!

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

Jelle Knippels

Super dat er voor jou al iets gevonden is!! Ik weet nog steeds niet veel.
Maar een double placement, lijkt je dat echt leuk? Ik denk dat je dan niet goed de Amerikaanse cultuur (huishoudelijk) leert kennen waar je denk ik wel voor komt? Of krijg je dan nog een betere kijk op hou de dingen daar gaan? En heb je inmiddels al contact gehad. Let me know!!

Marloes

Hee jelle!
Erg jammer dat je nog geen gastgezin hebt! Hopelijk krijg je deze maand een telefoontje van Travel active (:
Een double placement lijkt me júist heel leuk! Ik wist van tevoren niet hoe me gastgezin eruit kwam te zien, alleen dat ze een double placement wouden. Het had dus ook kunnen zijn dat ik bij een alleenstaande vrouw was geplaatst. Dan vond ik het wel superfijn dat er nog iemand van dezelfde leeftijd bijzit (:

Het niet goed leren kennen van de amerikaanse cultuur is volgens mij niet van toepassing. Het enige verschil bij een double placement is dat er nog een student in het huis woont, eigenlijk gewoon dus een soort broer of zus. Vind ik zelf dus alleen maar leuk omdat je dan nóg een cultuur in huis hebt en die dus ook leer kennen. Ik heb zelf dan een hostbroertje van 6 jaar en vind het dus wel fijn dat er nog iemand van mn eigen leeftijd is. Het enige nadeel is dat ik een kamer moet delen.

Ik heb wel al paar keer met ze gemaild. Nog niet echt super veel contact gehad maar mn hostdad moet een paar operaties ondergaan dus daar zijn ze nu druk mee bezig (: Verder heb ik ook nog niks over een nieuwe 2e student gehoord! Dus wie dat gaat worden is nog een verassing ;p

Jelle Knippels

Kan dat ook een Nederlander worden? Er is dus wel contact geweest, is dat via email/mobiel/skype gegaan?
Ik bedoelde meer; Als er nog iemand bij komt word het aanpassings deel van de gastgezin iets wat groter, en zal er dus nog meer rekening gehouden moeten worden (dit alles is huishoudelijk gezien). Maar het heeft ook inderdaad super leuke voordelen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active