Marloes in the USA

Geaccepteerd!

Hee!

We zijn zo twee maanden verder en IK BEN GEACCEPTEERD! yay! 17 november kreeg ik een mailtje van Travel active (TA) dat mijn pakket naar amerika was verzonden en dat het nog wel even duurde voordat ik daar geaccepteerd zou worden.

Echter zag ik op 5 december al op de hyves dat meiden hadden gezien dat ze op de ayusa site stonden. (daar kom je te staan als je geaccepteerd wordt.) Officieel mag je niet op die ayusa site kijken aangezien je je dan moet aanmelden, en dan denkt die ayusa organisatie dat ze weer een gastgezin hebben, terwijl jij het gewoon zelf bent. Maar ik kon het natuurlijk weer niet laten om er tóch even snel op te kijken. (hoezo te nieuwsgierig?). En daar stond ik dan! 'Marloes, Dutch girl, age 17, acedemic year' (plus een hele lelijke foto van mezelf.) Geaccepteerd in northwest! Regio nummer 1. Dat was mijn voorkeursregio dus ik was ontzettend blij,

Dat betekend dus dat ayusa op zoek gaat naar gastgezinnen die wonen in de staten Alaska,Washington,Oregon,Montana of Wyoming.

Nouja, 6 december wist ik dus dat ik geaccepteerd was, hoewel het nog niet officieel was. Ik had immers nog geen mailtje van TA gekregen. Maar eergisteren,15 december, kreeg ik dan een mailtje;

Hoi Marloes,

Gefeliciteerd! Je bent geaccepteerd voor het High School programma en dat wil zeggen dat je deze zomer met Travel Active naar Amerika gaat vertrekken. Je bent momenteel ingedeeld in de Northwest regio en in deze regio gaat AYUSA als eerste op zoek naar een gastgezin en een school voor je. Houd er rekening mee dat dit een tijdje kan duren en we willen je dan ook vragen om je geduld hierin. Zodra wij nieuws hierover hebben, nemen we natuurlijk meteen contact met je op. Binnenkort sturen wij jou het acceptatiepakket met daarin onder andere de handboeken voor jou en jouw ouders. Dan kun je alvast van alles lezen over het programma en Amerika.

(+ nog een waarschuwing dat ze de laatste tijd hadden gemerkt dat veel studenten op ayusa keken wat dus echt niet de bedoeling was.) (oeps).

Nu is het dus wachten op het acceptatiepakket/gastgezin. Dat pakket krijg ik binnen enkele weken maar het kan nog maanden duren voordat ik een gastgezin heb gevonden. Nouja, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Marloes

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active