Marloes in the USA

Aangemeld!

Hee!

Het is alweer een weekje geleden dat ik 's ochtends helemaal hyper was omdat ik naar de informatiebijkomst ging! En waar ik me dus eindelijk mocht aanmelden voor een jaar high school America.

Mijn moeder en ik waren gelukkig ruim optijd in het NH hotel (de avond ervoor spookte er in-de-file-staan-en-te-laat-komen nachtmerries in me hoofd ;p ) en we konden nog lekker een kopje thee drinken voordat we naar de presentatie gingen . Het was voor mij de tweede keer dus had alles al een keer gehoord maar desalniettemin was de 2 uur durende presenatatie nog net zo leuk als de vorige keer! Daarna nog een paar vragen gesteld aan de 2 oud studenten die er waren en toen heb ik me eindelijk ingeschreven voor het programma YAY :D

Woensdag heb ik toen mn aanmeldingspakket binnengekregen. Het zijn ongeveer 30 a4tjes met allemaal vragen enzo. 3 a4tjes voor jezelf over hoe je bent enzo en vragen die je moet beantwoorden zoals 'wat denk je te gaan doen als je heimwee krijgt'. Nouja moet lukken toch? Je ouders moeten ook 3 a4tjes invullen, je engels leraar over hoe goed je engels is enzo ( Niet dat mijn engels leraar dat weet, aangezien ik hem nog maar 3 weken heb) en je mentor over of je wel is gespijbeld hebt of weet ik veel wat. De huisarts moet het grootste deel invullen. Allemaal welke inentingen je hebt gehad en of je geen depressie ofzo hebt. Dus ik moet nog een afspraak maken met de huisarts zodat hij dat in kan vullen (hopelijk kan hij een beetje engels lezen/schrijven want alles in het engels en moet in het engels beantwoord worden).

Je moet ook een brief schrijven aan je toekomstige gastgezin en je ouders moeten dat ook. Gelukkig kan me vader wel engels dus dat is ook geen probleem.

16 oktober heb ik mijn interview bijeenkomst waarin ik een interview in het engels moet afleggen en een engelse test doen. Ik zie er niet echt naar uit haha. Zeker weten dat ik echt damn nervous ben de ochtend van 16 oktober..Maar ag eerst maar eens mn pakket in orde zien te krijgen (:

xxxx

Marloes

Reacties

Reacties

anna

heey! echt heel erg leuk dat je dit gaat doen! ik wil dit ook heeeeeeeeeel graag hhaha alleen het is zo duur! het hele pakket sws al maar ook zakgeld e nzo! veel plezier en succes met het interview enzo! xx (jeken me niet hhah )

Marloes

Hee anna! Misschien kun je even kijken op http://usa-2011-2012.hyves.nl/?&pageid=2VBMVXRP0A048WKO8 daar zijn andere meiden diie ook naar amerika willen en sommige daarvan moesten eerst hun ouders helemaal over halen of vonden het ook te duur. Daar kun je dan wel gewoon tips vragen (:
( je ouders bezuinigen sowieso 3000 euro op je als je weg bent! )

Lisette

Hee!
Ik zag dat iemand anders die je niet kende ook al had gereageerd, dus dan voel ik me ook maar even zo vrij om te reageren (: :$
Ik kijk al een tijdje op jullie hyves en volg je blog al, omdat ik het echt heel erg leuk vind om zo vanaf het begin te zien hoe jullie het allemaal hebben. Je verteld heel erg enthousiast en dat maakt mij ook alleen maar enthousiaster, bedankt daarvoor want mijn ouders hebben daardoor nu wel door dat ik dit ook echt wil gaan doen (A). Maaar als ik dit echt ga doen, dan ga ik pas in 2012-2013 naar Amerika met TA, helaas moet ik wel nog heel erg veel sparen, maar ik ben dus op het moment zoveel mogelijk blogs aan het volgen en de jouwe zag er nu al leuk uit!
Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes/plezier met de komende twee jaar, maar dat gaat vast en zeker wel lukken :D!
En ik kijk al weer uit naar je volgende verhalen :).
Groetjes Lisette!

Marloes

Hee Lisette!
Ik hoop maar dat je dit leest hoewel ik er niet vanuit ga dat je me blog stalkt en om de 5 minuten kijkt of er een nieuwe reactie is maar anders weet ik geen manier om op jou te reageren haha
Ontzettend leuk dat je ook naar Amerika wil gaan! Weet nog wel dat ik vorig jaar de hyves van 2010-2011 elke dag wel bekeek! In ieder geval al goed begin dat je je ouders al de positieve kant op hebt, het zal dan zeker wel lukken om te zorgen dat je van ze mag! Yep het is inderdaad heel duur, ik moet zelf de programmakosten betalen a 7000 euro, sommige verklaren me voor gek maar ik weet waarvoor ik het doe! Maar als je nu al begint met sparen ben je in ieder geval al een heel eind over een jaar (:
xxx,

Lisette

Haha nou ik kijk wel erg vaak hoor, ben gewoon te enthousiast! Haha. Ik zag ook alweer dat je op de hyve er wat over had gezegd, erg leuk :). Bijna wilde ik je nog krabbelen, maar dat deed ik maar niet, word ik helemaal zo'n stalker haha.
Pff jaa jammer genoeg is het zo duur, maar het is het echt elke cent waard! Ookal verklaren andere mensen je dan voor gek XD.
Oohwja, op de hyve van 2010-2011 heb ik ook wel eens gekeken, echt raar om voor te stellen dat zij daar nu gewoon zitten! Jaloeeers hahaha.
Ik stop maar eens, want als ik door blijf gaan zit je morgen denk ik nog te lezen, aangezien ik over dit onderwerp te lang door kan gaan (A), en daar zit je vast niet op te wachten bij een wildvreemde!
Groetjees :)

Paula

Aaaa ik heb me eergister aangemeld en krijg dus hopelijk ook snel mn pakket. Ik zie ook wel een beetje op tegen dat interview, maar aan de andere kant is het dan wel écht officieel! Ik zie je vast wel snel bij een bijeenkomst of iets. Hier is mn emailadres dan kunnen we contact hebben! (: paulahertogh@hotmail.com. XX Liefs

Marloes

haha Lisette je mag me krabbelen wanneer je maar wilt hoor ;p Dan kan ik een hoofd plaatsen bij je leuke reacties (:
Als je vragen hebt stel ze gerust!
xxx,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active