Marloes in the USA

Kerstmis, oud en nieuw en terug naar huis.

Hee lieve, lieve nederlanders!

De maand december is ook weer voorbij en dat heeft ons gebracht in het jaar 2012! Iedereen een gelukkig nieuw jaar (:

Ik heb hier natuurlijk ook kerstmis gevierd! In november stond hier al de kerstboom en zo 5 grote bakken met kerstmisspulletjes waren ook allemaal geleegd en in huis geplaatst. De berg met cadeautjes onder de kerstboom groeide en groeide en ondertussen was er haast geen plek meer. Want hier koop je niet alleen cadeautjes voor het gezin, nee er is ook een cadeautje voor de buurvrouw, voor opa en oma, voor tante, voor een collega, en voor het buurjongentje. Op 1 december werd er al 'merry christmas!' tegen je gezegd in de winkels. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat bij veel feestdagen de aanloop ernaartoe groter is dan de dag zelf. Want kerstmis zelf stelde nauwelijks iets voor. Je hebt hier christmas eve en christmas day/night. Eve is op de 24ste en kerstmis is op de 25ste. Normaal gesproken pak je je cadeautjes uit op kerstmisochtend maar wij deden het op christmas eve omdat we de volgende ochtend vroeg weg moesten om op bezoek te gaan bij kristy's zus.

Het hele cadeautjes uitpakken was ook niet echt spectaculair. Gewoon omstebeurt een cadeautje uitpakken en na zo 20 minuten was het weer over. Heb zelf ook een aantal cadeautjes gekregen dus dat was wel erg leuk. Op kerstmis zelf gingen we dus naar kristys zus waar we smiddags een uitgebreide maaltijd hadden. Savonds om 7 uur waren we weer thuis en ondertussen kwam kerstmis tot zijn eind. De kerstboom heeft nog gestaan tot 28 december, en toen was het echt voorbij.

En tja, gisteren oud en nieuw! Nu wist ik van tevoren al dat oud en nieuw in amerika niet zo groot gevierd wordt als in nederland, dus ik verwachte er niet zoveel van, maar zó weinig. We gingen naar 2 vrienden van troy en kristy toe rond een uur of 6 en daar was allemaal eten enzo. Rond 11 uur gingen we een kaartspelletje spelen en het is dat ik hun erop wees dat het al 2 voor 12 was want anders hadden hun gewoon doorgespeeld. (dat wouden ze ook gewoon doen, maar ik stond erop dat ik op tv ging aftellen, dus we verhuisde even naar de tv). Op de tv was de grote satteliettoren? in seattle waar ze aftelde en vuurwerk afstoken. Toen het dan 12 uur was verwacht ik geroep van 'happy new year!' en dat iedereen elkaar gewoon 2 kussen gaf, of op zijn minst de echtparen elkaar een kus, maar nee dat gebeurde niet. Ik rende naar buiten om het vuurwerk te zien en heb zo 4 vuurpijlen de lucht in zien gaan en na een halve minuut was dat weer over. Vervolgens zat iedereen om 12.05 weer aan tafel en ging ons kaartspel gewoon weer verder. Uiteindelijk om 3 uur thuisgekomen en vannochtend er gewoon weer om 10 uur uit.

Ondertussen zijn er ook nog verschillende dingen gebeurt. Vele wisten al dat ik me hier niet zo fijn voel en sinds oktober het liefste naar huis wil, en ik heb besloten om dat dan ook te doen. Na lang twijfelen heb ik mijn organanisatie halverwege december laten weten dat het voor mij na 6 maanden genoeg is geweest. Ik mis nederland óntzettend. Ik ben hier echt gewoon helemaal klaar met het amerikaanse leven en cultuur. Heel veel dingen frusteren of teleurstellen me en bij het idee dat ik hier nog tot eind juni zou moeten zitten zou ik spontaan depressief worden. Ik ben hier al lange tijd niet gelukkig, en als je niet gelukkig bent dan moet je iets doen waar je weer gelukkig van wordt, en dat is voor mij terug naar Nederland gaan.

Zaterdag 28 januari moet ik rond 1 uur snachts vertrekken naar het vliegveld om vervolgens om 6.20 van Portland naar Chigago te vliegen. Op het vliegveld van Chigago mag ik 6 uur gaan lopen wachten en om 6 uur smiddags vlieg ik naar amsterdam toe, waar ik vervolgens op zondag 29 januari om 9.20 in de ochtend aankom. Ik ben echt ontzettend blij dat ik naar huis mag, en de kerstvakantie was toch echt wel even 2 weken bikkelen om vol te houden. Met mijn gastgezin liep en loopt het niet zo lekker dus daar word ik ook niet vrolijker van. Elke avond ben ik weer blij dat ik weer een dag heb 'overleefd' en een dagje dichter bij nederland ben. Ik ben dan ook echt blij dat school overmorgen weer begint en ik daar mijn afleiding kan zoeken. Ik hoop dat het laatste maandje gewoon snel en zonder problemen voorbij gaat en ik met een gerust en gelukig gevoel het vliegtuig kan binnenstappen en terug naar het landje kan vliegen waar ik nu zo van hou.

Haha yep, thuis kon ik nederland wel vervloeken maar ondertussen ben ik hier meer dan ooit patriotisch geworden. Telkens als er in een tekstboek op school 'the netherlands of Dutch' wordt genoemd, voel ik een klein sprankje trots. Ik heb nog nooit spijt gehad dat ik hieraan begonnen ben, en zou het zo allemaal weer overnieuw doen gezien het me heeft gemaakt tot wat ik nu ben, maar na 6 maanden is mijn avontuur in Amerika afgelopen en kan ik over 28daagjes weer lekker op mijn fietstje in de regen door de straten van Kampen crossen.

Liefs, Marloes

Reacties

Reacties

Lauri

Hoi Marloes,
Wat jammer dat je wat eerder naar huis gaat,
maar als ik het zo lees wel het beste voor je.
Je bent iniedergeval heel eerlijk over jezelf & je gevoelens.

Volgens mij mag je trots zijn op jezelf, en na mijn mening ga jij nog met veel meer ervaring naar huis dan al die andere.

Ik vindt het zelf ook fijn om de ''negatieve'' verhalen te lezen, zodat ik hier mij ook op kan voorbereiden.

Nog eventjes volhouden, en dan kan je weer terug naar het koude Nederland.

Groetjes Lauri, (die dit jaar vertrekt naar USA)

Meghan

Marloesoe! Happy New Yearrr nogmaals, dat had ik ook al gesmst maar ach we zijn nu in amerika en dan kan alles een honderd keer hahaha! Ik wist natuurlijk al alles wat je hier hebt beschreven maar ik wilde toch nog even zeggen dat ik heel blij voor je ben dat je eindelijk de keuze hebt gemaakt om lekker naar huis te gaan! Ik hoop dat alles nog leuk is de laatste 26 dagen! En ik zal aan je denken wanneer je in NL bent en ik ingesneeuwd zit hier hahaha!


Liefs!

Lotte

Marloesoeeeee, ik vind het jammer maar ik snap je beslissing goed, en he, nu heb ik iemand anders die me frikadellen broodjes kan opsturen! JIPPIE! Haha, geniet van je laatste maandje meid, hopelijk heb je de leukste tijd van je hele exchange jaar!

Mike

Marlies jij ook nog een heel gelukkig nieuwjaar. Dat je no maar het laatste maandje daar in Amerika mag vermaken. Maar stiekem was ik wel blij toen ik hoorde dat je weer terug komt deze maand.

Dus probeer nog te genieten van de laatste dagen en dan zien we jouw de 29ste weer:)

Rian

Een wijs besluit!!! Lieve marloes, ik wens je vanuit Kampen een heel goed jaar toe. Trots op je hoe je in je beslissing staat.
Houd nog even vol, veel sterkte en maak er wat van
in die kleine maand die je nog tegaan hebt.
Lieve groet vanaf Hoefblad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active